Niet gevonden wat je zocht? Heb je nog een andere vraag? Geen zorgen, Michel to the rescue!
Wat je altijd had willen weten (maar niet durfde te vragen)...
Wat zijn beheerde IT-diensten eigenlijk?
Bij C2Y zijn beheerde IT-diensten eenvoudig uit te leggen: wij nemen jouw volledige IT-pakket over en zorgen ervoor dat het allemaal vlot werkt. We beheren zo alle hardware (pc’s, printers, modems, routers, …) én alle software (Office-pakketten, sectorspecifiek, op maat, …), maar ook de installatie en het onderhoud daarvan.
We voorzien gepland onderhoud van alle systemen en grijpen in 99% van de gevallen in vóór er iets fout loopt.
Hoe kunnen beheerde IT-diensten mij geld besparen?
Onze beheerde IT-diensten zijn vervat in een vaste maandelijkse kost, die gebaseerd is op de grootte en complexiteit van uw omgeving. Deze ‘abonnementsformule’ dekt het onderhoud en de support van elke onderdeel van uw IT-omgeving.
Dit brengt enkele voordelen met zich mee:
- gemoedsrust en gegarandeerde up-time
- ‘one-stop-shop’ voor al je vragen
- een budget onder controle, want je weet exact hoeveel het je gaat kosten
- je betaalt alleen voor wat je nodig hebt
- geen extra kosten omdat je ‘een keertje teveel’ naar de helpdesk belt
Wij zijn pas tevreden als onze klant tevreden is!
Wij hebben al een interne IT-dienst. Kan ik dan nog samenwerken met C2Y?
Uiteraard! Soms staan je eigen IT-mensen voor een uitdaging die veel verder gaat dan de dagelijkse helpdesk-problemen. Of willen zij bijgestaan worden tijdens piekmomenten in een productieomgeving.
Elke organisatie heeft heel specifieke IT-behoeften en bij C2Y bieden we schaalbare oplossingen aan, die inspelen op die noden. We werken graag met jou een pakket op maat uit, zodat je met een gerust gemoed kan verder werken.
Altijd fijn om te weten dat iemand je door dik en dun steunt, toch?
Welke reactietijden mag ik verwachten?
Altijd bliksemsnel! Maar hoe snel dat dan specifiek is, hangt sterk af van de vraag zelf.
Als er een probleem is met een kritiek onderdeel van je bedrijfsprocessen, dan gaan we daar onmiddellijk bij het melden van het probleem aan de slag.
Als het een over een installatie van een nieuw programma of een nieuw stuk hardware gaat, bekijken we samen op welke termijn dit haalbaar is.
En uiteraard kunnen we die afspraken ook netjes vastleggen in een Service Level Agreement (SLA), zodat je in elke situatie al op vorohand weet hoe snel we reageren en het probleem zullen oplossen.
Ondersteunen jullie alles? Windows, Mac, ... ?
Wij ondersteunen alle courante systemen: Google Gsuite, Office365, Windows, Mac, Android, iOS, … .
Ook als je moet overschakelen van het ene systeem naar het andere: C2Y has got you covered!
Wat moet ik doen voor ik bel? En kan ik teveel bellen naar de helpdesk?
Je kan nooit teveel bellen naar de helpdesk. We hebben zelf liever dat je een keertje teveel belt, dan dat je een probleem potentieel helemaal uit de hand laat lopen. Binnen je support-abonnement, nemen we jou telefoontjes er graag bij!
Voordat je belt, zorg je er best voor dat je de foutmelding waarover het gaat nog op je scherm hebt, zodat we onmiddellijk kunnen zien waarover het gaat. Indien het over een trage of vastlopende pc gaat, helpt het vaak om eens te je systeem herstarten.
Zijn gratis anti-virusprogramma's goed?
“Cover me! I’m going in!”
Net zoals een politieagent nooit alleen, of zonder kogelvrije vest, een onbekende situatie tegemoet gaat, zo zou je ook moeten nadenken over surfen op het internet.
Een gratis antivirusprogramma is natuurlijk beter dan niets, maar het is een doekje voor het bloeden. Bij C2Y raden we iedereen dan ook aan om voor een betrouwbare en dus veelal betalende oplossing te kiezen, die zich niet alleen ontfermt over virussen, maar ook over alle andere internet-dreigingen (spam, malware, enz…).
Geen idee wat te kiezen? Geef ons een seintje en we helpen je!
Wat is Cloud Backup?
Cloud Backup is een hippe manier om te zeggen dat jouw gegevensbackup online wordt opgeslagen. Concreet wordt elke avond een backup gemaakt van jouw omgeving, die dan verstuurd wordt naar een server op een andere, beveiligde, locatie.
Het is veiliger, betrouwbaar en makkelijker te beheren van klassieke backupsystemen.