- Je medewerkers zijn nooit technisch werkloos
Niets zo vervelend als ‘het internet’ dat niet werkt en jouw bedrijf lam legt, waardoor jouw medewerkers niets anders kunnen doen dan passief naar hun schermen te staren. De kosten blijven doorlopen, iets wat voor de gemiddelde kmo zwaar kan doorwegen. IT mag nooit een struikelblok vormen voor jouw organisatie. IT moet jouw bedrijf ondersteunen én omhoog tillen. Problemen? Die kan je voorkomen met beheerde IT-diensten. Vaak zal je nog geeneens merken wanneer er iets fout liep. En da’s toch de bedoeling, toch?
- Je houdt je bezig met wat écht telt: jouw core-business
Bezig zijn met je zaak is, laten we wel wezen, een loodzware taak. Plezant, dat wel, maar niet te onderschatten. Je administratie op orde houden, facturatie nakijken, bezig zijn met aanwervingen, personeel tevreden houden, allerlei regels kennen én volgen… Voor veel kmo-bedrijfsleiders betekent dit dat ze de hoofdzaak bijna zouden vergeten. Stel je voor dat daar ook nog eens alle IT-zorgen zouden bijkomen. Eigenlijk zou je voor alle ‘niet-core-business-taken’ een externe partij moeten inschakelen. Een boekhouder, een wervings- en selectiebureau, een communicatiespecialist en ja… een IT-expert! Zo kan jij doen wat écht telt: bezig zijn met je passie en je klanten.
- Hou je IT-budget onder controle!
Niets zo vervelend als geld weggooien aan problemen oplossen. Uiteraard zijn die altijd onvoorspelbaar, anders waren het geen problemen. Toch kunnen IT-zorgen voor het grootste deel voorkomen worden. Bij ‘goede’ beheerde IT-diensten hoort een vast afgesproken budget. Geen facturatie per kwartier dat je aan de telefoon hangt, geen zorgen dat de kosten uit de pan swingen als je de helpdesk een keertje meer inschakelt. Nee, bel liever teveel naar de ‘IT-guys’, en voorkom zo grotere problemen. Want dan beginnen de kosten pas op te lopen. En dat wil niemand. Ook wij niet!
- Altijd up-to-date
De laatste versie van een Office-pakket? Verouderde server-software? Nieuwe functionaliteiten nodig? Ook dat is geregeld! Enerzijds voorkom je dat hackers gebruik maken van de gebreken van niet-geüpdatete software om binnen te dringen in je bedrijf (met alle gevolgen van dien) en anderzijds werk je steeds met de laatste nieuwe mogelijkheden en snufjes zodat je super-professioneel overkomt bij je klanten. Win-win, right? Right!
- Veilig in de cloud
We suggereerden het al in het vorige puntje: veiligheid is belangrijk! Niet alleen je eigen gegevens wil je afschermen van criminelen, maar ook de gegevens van je leveranciers en klanten hou je best veilig. Zeker nu je met de GDPR-wetgeving telkens én op de hoogte moet zijn van een lek én het moet melden, met alle negatieve publiciteit als gevolg. Niet leuk, dus! Via beheerde IT-diensten hoef je je daar alvast geen zorgen over te maken. Via de cloud zorg je ervoor dat alle gegevens veilig achter slot en grendel liggen, netjes geback-upt en zonder grote kosten om een eigen IT-infrastructuur te onderhouden.
Overtuigd? Beheerde IT-diensten betekent: kosten onder controle, pro-actief experten-advies en geen zorgen meer over jouw IT-infrastructuur. Eitje, toch?